4e verslag - Reisverslag uit Australie, Curaçao van William Holsteijn - WaarBenJij.nu 4e verslag - Reisverslag uit Australie, Curaçao van William Holsteijn - WaarBenJij.nu

4e verslag

Blijf op de hoogte en volg William

10 Maart 2020 | Curaçao, Australie

9 maart

Op onze 1e mooie zonnige dag werden wij gewekt door een 40 tal kangoeroes, van groot tot klein! Toch heel bijzonder om in een tent, voorzien van keuken, ligbad en een 2persoonsbed op dergelijke wijze gewekt te worden. Ik keek nog goed of ik t goed zag en of t geen 40 vrouwen waren, maar het waren toch echt kangoeroes.

Op deze locatie was het behoorlijk basic; het ontbijt bestond uit zelfgemaakt brood en honing. Biologisch afbreekbare shampoo. Geen WiFi bij de tent, wel bij de receptie, maar dat was nog een behoorlijk eindje lopen. Ook wel eens goed om 2 dagen vrijwel van internet verstoken te zijn!

Op deze dag hebben wij een geweldige rondwandeling door het Mimosa Rocks National Park gemaakt. Een geweldige wandeling die 2,5 uur ons leidde door een zeer fraai bos en ons langs een ruim strand die verlaten was leidde, maar waar de golven wel 5m hoog waren.

Tijdens de wandeling zijn we welgeteld 5 mensen tegen gekomen. Heerlijk rustig, een fraai zonnetje met geweldige uitzichten, iets waarvoor we waren gekomen!

Na een paar uurtjes gerelaxed hebbende bij en voor de tent zijn we in de namiddag richting Tathra getogen, een ritje van 20 min door de heuvels. Tathra was een heerlijk klein kustplaatsje waar de locals driftig aan het vissen waren. Wij gingen op die steiger even een kijkje nemen en zagen daar 4 grote roggen van wel 2m in de breedte zwemmen, een fascinerend gezicht.

Overigens was het daar verboden om op haaien te vissen, wij hebben ze ook niet gezien....!

Na een niet geweldig vette hap retour richting tent, om wederom van het uitzicht van af onze vlonder te kunnen genieten!

De volgende dag, inmiddels 10 maart, zijn we vertrokken richting Gypsy Point, vlakbij Mallacoota, een rit van zo’n 200km.

Maar dit was geen alledaags ritje. We zijn denk ruim 100km door afgebrand bos gereden.... Het was een macaber gezicht, het leek wel een maanlandschap. Vrolijk werden we er niet van, maar wat een ramp is dat geweest. Het eerste groen liet zich al zien, maar jeetje wat een verwoesting.....om maar niet aan het lot van de beesten te denken.

Aangekomen bij onze fraaie nieuwe locatie, pal aan een fraai meer, bleek dat ze daar enorme mazzel moeten hebben gehad; op nog geen 50m was alles verwoest door de brand, echter onze locatie lag er volkomen ongeschonden bij!

’s-Middags even bij Mallacutta geweest, een klein dorpje aan de kust op 20min rijden. Ook daar was weer alles verwoest en op deze locatie zijn de mensen het strand op gevlucht om het vege lijf te redden. Wat een disaster is dit geweest zeg!

’s-Avonds een BBQ op verantwoorde wijze aangestoken om vervolgens eens even van de jacuzzi te gaan genieten.

Ik heb naderhand nog een half uur op de veranda uit moeten zweten; zo’n ding gaan wij niet aanschaffen!

• 14 Maart 2020 - 12:42

Paul Duyts:

Hoi William en Judith,

weer leuk om over jullie belevenissen te lezen.

Had jij dat wel aangekund William, 40 vrouwen:-):-)

Klinkt als een mooie kampeerplek: supertent, biologisch eten en geen wifi. Zo kom je wel tot rust. Lijkt me een mooie wandeling die je beschrijft door het Mimosa Rocks National Park en het zien van de vier reuze roggen in Tathra zal jullie lang bijblijven denk ik.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie erg stil werden van de rit door de afgebrande bossen. Macaber! Maar de natuur herstelt zich snel. Ook dat zagen jullie. In zee vluchten om aan het vuur te ontkomen, het zal je overkomen!

William en Judith, ga verder met genieten van jullie vakantie en het Australische continent.

Ik lees er graag over, groet, Paul