5e verslag - Reisverslag uit Australie, Curaçao van William Holsteijn - WaarBenJij.nu 5e verslag - Reisverslag uit Australie, Curaçao van William Holsteijn - WaarBenJij.nu

5e verslag

Blijf op de hoogte en volg William

11 Maart 2020 | Curaçao, Australie

Vandaag, 11 maart, hebben we een rustdag ingepland. Ook weleens lekker om de auto een dagje te laten staan. De directe omgeving hadden we gisteren al verkend en daar werd je troosteloos van. Zoals eerder beschreven is de totale directe omgeving totaal verbrand en het is echt een mirakel dat onze locatie, Gipsy Point Lakeside, in z’n geheel gevrijwaard is gebleven van enige schade door de brand. Maakt t ook wel dubbel; wij zitten luxueus van een geweldig uitzicht te genieten terwijl er 1,5 maand geleden hier op ongeveer 100m een ramp heeft voltrokken.....

We zitten nu midden in het Croajingolong National Park en ik kan mededelen dat dit geheel verwoest is door de brand, ik schat in over zo’n 160 km lengte.....

Maar ja, ze zijn blij dat er toeristen komen want dat is hier de belangrijkste bron van inkomsten, we zijn meer dan welkom en dat merken we aan alles; men is zeer vriendelijk in de benadering terwijl het hoogseizoen er toch een beetje op zit, hier is t namelijk herfst!

Van die herfst merken wij helemaal niets. Het is vandaag echt een stralende dag, dat wisten we dat het zou worden. Met een temperatuur van 30 gr in de zon met een lekker briesje is het goed uit te houden.

Vandaar dat we een rustdag in hadden gelast. Hier is een verwarmd zwembad en dus waren we van plan er een zon-dag van te maken. Optimisten dat we zijn gingen we naar het zwembad..... Daar dachten de lokale wespen anders over; die vochten om voorrang om van ons bloed gebruik te maken. Ze zaten met 4-5 tegelijk om je benen, dan werden we snel zat!

Na 30 min waren we t goed zat en zijn we ten einde raad maar naar onze veranda getogen en hebben we vandaar af genoten van het zeer fraaie uitzicht, de fluitende vogels en de onafscheidelijke kangoeroes die vrolijk om ons heen huppelen.

Bijkomend voordeel was dat Judith dit ook ging doen!


  • 11 Maart 2020 - 10:54

    Lynn:

    Wederom weer beste foto's pap en mam

  • 11 Maart 2020 - 17:39

    Jill:

    Ik sluit me aan bij Lynn. Het ziet er prachtig uit! Geniet ervan ❤️

  • 11 Maart 2020 - 20:55

    Harrie:

    Lijkt me inderdaad bizar dat je zelf niets geen schade hebt , en de buren zijn alles kwijt . Heftig.
    Dat stukje over die slang vond ik wel gaaf. Je moet toch ook wel iets bijzonders beleven in die natuur daar, want daarvoor ga je ook naar dat gedeelte vd wereld lijkt mij . Groet Harrie

  • 11 Maart 2020 - 20:56

    Coby:

    Hoi Wil en Judith,

    Ik heb even een inhaalslag gemaakt en net alle verslagen tegelijk gelezen!
    Een heftig begin, een gewenningsperiode met de tijd en nu genieten van alles wat er op jullie (on) verharde pad komt!

    Leuk om zo een beetje mee te reizen.
    Mijn nicht woont al vele jaren in Mainly, als ik daar weleens foto's van voorbij zie komen is dat paradijslijk.
    Jullie hebben dat anders ervaren zo te lezen.

    Veel plezier en a good trip!

  • 11 Maart 2020 - 21:07

    Coby:

    ik zie dat jullie de vlag van Curaçao voeren in jullie reisverslag...??? ( rechtsboven in de hoek)
    de 1e en 2e reisverslagen zijn wel vanuit Australië geschreven.
    Toch stiekem een zee te ver overgegaan :-)

  • 11 Maart 2020 - 22:46

    Alfred:

    Hoi Wil en Judith, ook ik volg jullie verslagen natuurlijk. Geniet er elke keer van en lees ze meestal op mn telefoon. Achter de laptop is het dan wel weer handiger om te antwoorden.
    Begrijp trouwens dat jullie ook af en toe kunnen appen. Vindt ik persoonlijk handiger om snel even iets te melden.
    Maar deze manier heeft ook het voordeel van foto's. Daarop zie ik trouwens best ook wel veel groen.
    Wat ik mij nog af vroeg is waar de naam "thedons" vandaan komt. En die vlag is inderdaad vreemd.
    Was Curacao niet een vorige bestemming ? Jullie zijn ook zo vaak op stap.
    Is Judith al uit gehuppelt ? Lijkt mij een komisch gezicht, filmpje ?
    Veel plezier verder.

  • 14 Maart 2020 - 12:50

    Paul Duyts:

    Hoi Judith en William,

    Had ik best willen zien: Judith die vrolijk om jou heen huppelde William! Je hebt haar toch wel beloond voor haar inspanning:-)

    Jammer van die wespen. Maar ze doen ook veel goeds in de natuur, maar als ze het op jou gemunt hebben, heb je daar even geen oog voor.

    Weer fijn om door dit verslag met jullie mee te leven.

    Ga er vooral mee door,

    Groet, Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Hoi

Actief sinds 18 Feb. 2020
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 253

Voorgaande reizen:

02 Maart 2020 - 02 April 2020

Australië

Landen bezocht: