10e verslag - Reisverslag uit Australia Plains, Australië van William Holsteijn - WaarBenJij.nu 10e verslag - Reisverslag uit Australia Plains, Australië van William Holsteijn - WaarBenJij.nu

10e verslag

Blijf op de hoogte en volg William

23 Maart 2020 | Australië, Australia Plains

Na een 1e nachtrust in Melbourne waarin we goed geslapen hebben, zijn we wandelend naar de Queen Victoria Market getogen. Onder een heerlijk zonnetje een wandeling van 20 minuten. Onderweg van de ene verbazing in de andere gevallen wat betreft contrasten. Wij zitten middenin de hoogbouw, maar daar tussen staan nog fraaie oude panden uit de 18e eeuw.

Het doel was duidelijk, we gingen naar een markt en dan is de dag voor Judith bij voorbaat al geslaagd. Zij voelde zich als een klein meisje in een snoepwinkel, dat was duidelijk bij haar te zien! Ikzelf had me een beetje verdiept in ons doel en was ook best nieuwsgierig terwijl je mij in Ned niet op een markt terug zal vinden....

Uiteraard was de rolverdeling duidelijk, Judith ging haar gang op de markt, ik wist mijn plaats; betalen en sjouwen...

Ik had daar op voorhand geen enkel bezwaar tegen, ik wist dat ik haar daar een groot plezier mee zou doen en daar kreeg ik ook energie van. De markt op zich en de locatie is echt een bezienswaardigheid. Een markt uit 1860 in Victoriaanse stijl. Op 50 m van deze markt zie je de nieuwe realiteit voor je opdoemen; torenflats van dik 200m hoog, contrast kon niet groter! Geweldig om mee te maken. Het was een fraaie zondagmiddag, maar van drukte was geen sprake. Weinig klanten en ook weinig kooplui. Sommige die we spraken gaven aan dat dit hun laatste dag was; het virus laat inmiddels ook bij ons in Melbourne z’n sporen na.....

De middag vloog voorbij en de souvenirs waren ingeslagen! Moe en voldaan zijn we heerlijk in slaap gevallen rond 16.00 uur!

’s-Avonds op zoek naar een restaurant in The Wharff, een omgebouwd, oude haven locatie op 5 min lopen. Dat zoeken was geen sinecure want inmiddels was alles al gesloten en het was toch echt pas 19.30uur. Een Chinees bleek nog open, normaal heeft deze 60-70 tafels bezet, nu waren wij de enige.....

Bleek overigens een meer dan goede Chinees te zijn, we hebben heerlijk gegeten en onze komst werd zéér op prijs gesteld!

Na een wederom goede nachtrust keek ik op m’n telefoon en er stond, naast de nodige appjes etc een mail van de reisorganisatie.

De inhoud was niet best; ze konden niets meer voor ons betekenen omdat zij volledig afhankelijk zijn van vliegmaatschappijen die wel of niet meer vliegen, van locaties waar verplichte tussenstops plaatsvinden die gesloten zijn en van de locale autoriteiten.

We moesten rekening houden met een langer verblijf van 4 tot 6 weken......

Juud sliep nog dus deze dreun eerst zelf maar verwerkt en gelijk aan oplossingen liggen denken. Toen Juud wakker was heb ik haar voorzichtig van dit scenario op de hoogte gebracht..... ze was gelijk wakker.

Nu gaat t wel penibel worden. Ik heb direct de Ned Ambassade in Australië gebeld en gevraagd om advies en hulp.

Hulp konden ze ons niet geven, advies was om zelf geen tickets te kopen en berichten van het Min v Buitenlandse Zaken af te wachten. Dat zou wel een dag of 4 kunnen duren..... Hier hebben we ook veel aan!

Vervolgens naar de receptie van ons hotel getogen met het verzoek of wij eventueel en tegen een schappelijke prijs, langer konden verblijven. Dat laatste kon zo wie zo voor 14 dagen, maar wel tegen een gebruikelijke prijs van 60 euro p nacht zonder ontbijt..... De manager even gesproken en haar ons verhaal kenbaar gemaakt, ze bleek uit de zakenwereld te komen, want ze was niet gevoelig voor enig mededogen, de bitch! Het ontbijt buffet was alleen voor ons nog open, toen we vertrokken sloot deze voor 6 maanden!

Vervolgens wat kleding gewassen, dat gaf ons de gelegenheid even te wennen aan het eventuele idee dat we dus langer diende te blijven. We hadden nog één escape en dat was dat we op 26 mrt nog onze vlucht richting London hadden staan.

De dochters thuis lagen nog te slapen en hadden hen daarom nog niet ingelicht...

Vervolgens maar de auto gepakt, immers die hebben we ook nog 2 dagen en zijn we naar de stranden Brighton Beach, waar de kleurige standhuisjes staan en Kilda Beach met de mooie jetty en fraai uitzicht op de skyline van Melbourne geweest.

Op een steenworp afstand van Kilda Beach ligt het Albert Park alwaar het Formule 1 circuit ligt. Echt heel bijzonder, midden in een park, midden in de stad waar een circuit gehuisvest is met op de achtergrond wederom de fraaie skyline. Dat 3 weken geleden de GP van Australië gecanceld was was nog te zien, alle tribunes stonden er nog, die waren ze aan het afbreken. Zeer opvallend was dat je zo het circuit op kon lopen......

Dat heb ik uiteraard niet nagelaten en hoewel ik niet echt een GP fan ben volg ik het wel zijdelings en dus voelde ik mij nu een beetje en jongetje in een snoepwinkel. Ik liep zo de pits straat in en stond gewoon op de startstreep en bij de poleposition start plekken. Heel bijzonder. Wat ook heel bijzonder was dat er allerlei auto’s voorbij reden. Ik heb er een n stopteken gegeven, je bent en blijft een agent, en hen gevraagd of dat zo kon. Was geen probleem, allen niet harder dan 40 km want ze waren overal met werkzaamheden bezig.

Na even wat zoeken de ingang gevonden en hup wij zo het circuit op. We hebben er een leuk filmpje van gemaakt. Het blijkt gewoon voor een groot gedeelte een stratencircuit te zijn wat nu gewoon gebruikt wordt!

Vervolgens naar het hotel, wat gerust en een pizza gehaald. Op de kamer opgegeten, alles is hier take away geworden. Inmiddels is het avond hier en dan is het in Ned ontwaken. Dan volgen weer de nodige app en mail bewegingen te bespeuren met Nederland, dat dan ontwaakt.

Ik heb de dames thuis op de hoogte gesteld en ondertussen met de reisorganisatie gebeld of ze al meer wisten.....

Dat wel en ook de vlucht van de 26e is inmiddels gecanceld... Wat er toen plaatsvond tussen reisorganisatie en ons viel echt in de categorie dikke stress. Om de 2 minuten een andere vlucht, die ook weer vol of gecanceld werd om vervolgens een optie voor de 28e vast te leggen. Dit ging met 2 tel, een IPad, mail en app contact tegelijk binnen 5 minuten.... Gekkenwerk en niet te doen, voor niemand niet.....

Na 10 minuten kregen we t bericht dat ook Hongkong dicht ging.....we kunnen dus niet terug.....

Thuisfront in kennis gesteld en nu maar ff n biertje, weet t ook even niet....


  • 24 Maart 2020 - 06:12

    Coby:

    Morge Wil en Judith,

    Ben ik hier de bammetjes aan t smeren voor ene trucker, hoor ik een berichtje binnenkomen

  • 24 Maart 2020 - 10:37

    Lynn:

    We blijven duimen dat het goed gaat komen! Love you xxx

  • 24 Maart 2020 - 17:43

    Estheren Gerard:

    Ha William en Judith,

    We volgen jullie verslag per dag mhmmm, judith koop alles en jij maar sjouwen , bij mij niet anders , je went er aan , en we doen het graag toch ..

    Leuk dat mullie op het circuit geweest zijn was een hele belevenis , jammer dat ze niet reden de Formule 1 vooral de William Renault niet jammer .

    Toch naadje dat alles zo verloopt , helemaal te gek dat de prijzen , van hotel o mhoog vliegen , dat is asso .

    En inderdaad William , we hebben echt helemaal niks aan de klm , nog de overheid . We hebben en krijgen alleen berichten er word alles aa gedaan , hou U rustig

    Wij kunnen dus daar ook gewoon aan het werk dus , das wel een voordeel .

    Ik zat net te lezen , menzen in noorwegen vast steenkoud , dat hebben jullie gelukkig niet , Willam en Judith heel veel toch leuke vakantie . En we volgen jullie , en proberen jullie een hart onder de riem te steken . Want dut is niet leuk . Gr gerard und esther .

  • 24 Maart 2020 - 23:35

    Paul:

    hoi Judith en William,

    Net je appjes gelezen. Klinkt helemaal niet goed. Heb met jullie te doen. Dit is heel wat anders dan jullie je voorgesteld hadden van Australië. Maar wat ik je net apte: ik blijf voor jullie duimen.

    Leuk filmpje jullie rit over het circuit.

    Wel shit dat jullie de volle mep moeten betalen voor het extra verblijf. Je zou toch enige coulance verwachten. Maar nee dus....

    Die beaches lijken me mooi en De Queen Victoria Market klinkt leuk. En jij maar sjouwen en betalen William :-):-)

    Ik hoop voor jullie dat er op korte termijn een terugvlucht geregeld wordt. Maak er in de tussen tijd het beste van, groet, Paul



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

William

Hoi

Actief sinds 18 Feb. 2020
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 255

Voorgaande reizen:

02 Maart 2020 - 02 April 2020

Australië

Landen bezocht: